Інформаційний звіт про роботу Української асоціації районних та обласних рад за січень-квітень 2013 року Зміст статті Інформаційний звіт про роботу Української асоціації районних та обласних рад за січень-квітень 2013 року Сторінка 2 Сторінка 3 Сторінка 4 Сторінка 5 Сторінка 6 Сторінка 7 Сторінка 8 Сторінка 9 Сторінка 10 Сторінка 11 Сторінка 12 Сторінка 13 Сторінка 14 Сторінка 15 Сторінка 16 Сторінка 17 Усі сторінки Інформаційний Звітпро роботу Української асоціації районних та обласних радза січень-квітень 2013 року Однією з основних цілей Асоціації є представлення спільних інтересів територіальних громад, органів місцевого самоврядування, що функціонують на місцевому та регіональному рівні в органах державної влади, захист їх прав та інтересів, у підготовці програм державної підтримки розвитку місцевого самоврядування, розробці проектів законодавчих актів з питань місцевого самоврядування. Членство в Асоціації Станом на 01 травня 2013 року до складу Асоціації входять: Верховна Рада АР Крим, 24 обласних рад, 391 районна рада, ( 80,1 % від загальної кількості районних рад ), 2 колективних члени: Тернопільська обласна асоціація органів місцевого самоврядування «Ради Тернопільщини» Асоціація органів місцевого самоврядування Харківської області. Всього: 418 членів Нормотворча робота Асоціації Нормотворча робота Асоціації полягала в проведенні експертизи, обговоренні членами Асоціації, підготовці пропозицій щодо проектів нормативних актів, які вносились на розгляд Кабінету Міністрів, профільних Комітетів Верховної Ради України а також розроблялися центральними органами виконавчої влади. Перелік основних проектів та чинних нормативно-правових актів, які опрацьовувались в Асоціації:1.Проект Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування». Асоціацією надано пропозиції головному розробнику проекту Закону, а також забезпечено участь у роботі робочої групи по доопрацювання цього проекту та проведено засідання круглого столу з обговорення цього проекту. 24 квітня ц.р. доопрацьований робочою групою Нацдержслужби проект закону було розглянуто на засіданні Правління Асоціації в м. Дніпропетровську та прийнято відповідне рішення.2.Проект Закону «Про засади державної регіональної політики». Асоціацією надано пропозиції головному розробнику проекту Закону та забезпечено проведено засідання круглого столу з обговорення цього проекту. 24 квітня ц.р. доопрацьований Мінекономіки проект закону було розглянуто на засіданні Правління Асоціації в м. Дніпропетровську та прийнято відповідне рішення.3.Проект Закону «Про місцевий референдум» (реєстр. № 0867 від 12.12.2012). Асоціацією надано пропозиції профільному Комітету Верховної Ради України.4.Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про освіту" (щодо безкоштовного підвезення дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості) (реєстр. № 2243 від 07.02.2013). Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.5.Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо безкоштовного підвезення дітей та педагогічних працівників у сільській місцевості) (реєстр. № 2244 від 07.02.2013). Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.6.Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо створення рівних можливостей для отримання освіти) (реєстр 2087-1 від 07.02.2013). Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.7.Проект Закону про внесення змін до статті 90 Бюджетного кодексу України (щодо включення видатків на деякі загальноосвітні навчальні заклади до видатків бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів) (реєстр. № 2087 від 24.01.2013).При цьому, зазначаємо, що аналогічний проект Закону (реєстр.№ 9327 від 21.10.2011 Верховна Рада України VI скликання) був підтриманий Асоціацією. Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.8.Проект Закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо підтримки загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості (реєстр. № 2280 від 12.02.2013), внесений народними депутатами Деркачем А., Шенцевим Д., Голубом О., Смітюхом Г., Волковим О., Пшонкою А., Мурєвим Є. Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України. 9.Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про загальну середню освіту" щодо підтримки загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості (реєстр. № 2281 від 12.02.2013), внесений народними депутатами Деркачем А, Шенцевим Д., Голубом О., Смітюхом О., Волковим А., Пшонкою А., Мураєвим Є. Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.10.Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо комплектації груп дошкільних навчальних закладів та врегулювання інших питань в галузі освіти) (реєстр. № 2322 від 18.02.2013), внесений народним депутатом Сичем О. Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.11.Проект Закону про встановлення мораторію на закриття загальноосвітніх навчальних закладів (реєстр. № 2352 від 20.02.2013). Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної ради України.12.Проект Постанови Верховної Ради України про впровадження мораторію на закриття навчальних закладів системи загальної середньої освіти, розташованих у сільській місцевості (реєстр. № 2367 від 21.02.2013). Висновок Асоціації направлено профільному Комітету Верховної Ради України.13.Проект закону України про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо обслуговування місцевих бюджетів за доходами і видатками, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів та доходами і видатками спеціального фонду) (р.н. 2283, від 12.02.2013 року). Опрацьовується Секретаріатом.14.Проект Закону «Про внесення змін до до статті 12 Закону Про засади запобігання і протидії корупції», розроблений Нацдержслужбою. Опрацьовується Секретаріатом та профільною Комісією Асоціації.15.Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо призначення керівників комунальних загальноосвітніх навчальних закладів (реєстр.№ 2528 від 13.03.2013). Опрацьовується Секретаріатом та профільною Комісією Асоціації.16.Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо питань фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (реєстр. № 2531 від 13.03.2013). Опрацьовується Секретаріатом та профільною Комісією Асоціації.17.Проект Закону про внесення змін до Глави 14 Бюджетного кодексу України (щодо до Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Верховної Ради України та запропоновано провести з даного питання Комітетські слухання.18.Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про Порядок знесення самочинно збудованих об’єктів будівництва», розроблений Держархбудінспекцією. Асоціацією надано пропозиції головному розробнику проекту. фінансування позашкільної освіти) (реєстр. № 2490 від 07.03.2013). Опрацьовується Секретаріатом та профільною Комісією Асоціації.19.Проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо питань фінансування загальноосвітніх навчальних закладів (реєстр. № 2530 від 13.03.2013). Опрацьовується Секретаріатом та профільною Комісією Асоціації.20.Проект Державної Стратегії регіонального розвитку України, головний розробник Мінекономрозвитку. Асоціацією надано пропозиції до структури Стратегії та її змісту головному розробнику.21.Проект Закону «Про внесення змін до Закону «Про статус народного депутата України»» (щодо прав народних депутатів України у взаємовідносинах із органами місцевого самоврядування)(реєстр. № 1255 від 11.01.2013). Асоціацією надано пропозиції до цього проекту профільному Комітету.22.Проект Закону України «Про перелік адміністративних послуг та плату (адміністративний збір) за їх надання», було опрацьовано Секретаріатом та профільною Комісією Асоціації, про що повідомлено Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.23.Житловий кодекс України в частині порядку про переведення приміщень з житлового фонду у нежитловий. Висновок Асоціації надано24.Проект Постанови про Основні напрями бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769 від 10.04.2013) В рамках Національного конгресу місцевого самоврядування надано пропозиції до цього проекту головному розробнику – Мінфіну. Крім цього дане питання 24 квітня ц.р. було розглянуто на засіданні Правління Асоціації в м. Дніпропетровську та прийнято відповідне рішення.25.Проект Указу Президента України про затвердження Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в України, розроблений Мінрегіоном. Асоціацією неодноразово вносилися пропозиції до проекту Концепції, представники Асоціації брали активну участь на стадії розробки проекту Концепції та експертизи перед внесенням на розгляд Кабінету Міністрів України.26.Концепція змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Підготовлена профільною Комісією Конституційної асамблеї до якої входить Президент Асоціації Чернов С.І. Звернення Асоціації 1.Звернення до Голови Верховної Ради України стосовно законодавчого урегулювання питання проведення чергових місцевих виборів від 18.01.2013 (№П01-06/7).2.Звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2013 року щодо внесення змін до Кодексу України «Про надра»; до Типового положення «Про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 року №59». (ознайомитись з текстом звернень Ви можете на сайті Асоціації у розділі «Рішення Правління Асоціації»)3.Звернення до Кабінету Міністрів України, Міністерства Фінансів України, Комітету Верховної Ради України, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування щодо проекту Основних напрямів бюджетної політики України на 2014 рік (ознайомитись з текстом звернень Ви можете на сайті Асоціації у розділі «Рішення Правління Асоціації») взаємодія з кабінетом Міністрів України 5 лютого 2013 року відбулась робоча зустріч керівництва Української асоціації районних та обласних рад з Віце-прем’єр-міністром України Вілкулом О.Ю. На зустрічі було обговорено низку питань щодо регіонального розвитку, територіальної організації влади та забезпечення умов для ефективної діяльності органів місцевого самоврядування. Президент Асоціації, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов у своєму виступі інформував Віце-прем’єр-міністра про основні завдання Асоціації і підкреслив про зацікавленість Асоціації в поглибленні взаємодії з центральними та місцевими органами виконавчої влади з метою координації зусиль у вирішенні, як поточних проблем, так і стратегічних завдань, що стоять перед Урядом та місцевими органами влади. Одне із ключових завдань – підкреслив Сергій Чернов – ухвалити Концепцію територіальної організації влади та реформування місцевого самоврядування, яка була ініційована Асоціацією ще два роки тому, проект якої неодноразово обговорювався в регіонах, на інших всеукраїнських і міжнародних форумах та підтриманий як експертами Ради Європи так і Конституційною Асамблеєю України. Цей документ має стати платформою для розробки низки законодавчих актів для забезпечення реформ. Крім цього учасники зустрічі обговорили низку інших питань, що стосуються діяльності органів місцевого самоврядування, щодо шляхів підтримки Урядом проектів та програм місцевого і регіонального розвитку, зокрема програми «доступне житло», розв’язання проблеми передачі водойм в комунальну власність. Також представники Асоціації звернулись до Віце-прем’єр-міністра з прохання підтримати ряд інших ініціатив, особливо в частині зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування. В зустрічі взяли також участь: Качний О. С. - віце-президент Асоціації з економічних питань та зовнішніх зносин, голова Київської обласної ради; Пундик М. В. - віце-президент Асоціації з гуманітарних питань та кадрової політики в органах місцевого самоврядування, голова Одеської обласної ради; Татусяк С. П. - віце-президент Асоціації з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, голова Вінницької обласної ради; Ковальчук М. М. - голова Комісії Асоціації з питань бюджетної та податкової політики, голова Кіровоградської обласної ради; Пелих В. Г. - голова Комісії Асоціації з питань економічного розвитку, комунальної власності та земельних відносин, голова Херсонської обласної ради. *** Віце-президент Асоціації, голова Вінницької обласної ради Сергій Татусяк брав участь в щотижневих засіданнях Кабінету Міністрів України – як представник всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування. (Довідково: Постановою №1065, від 21 листопада 2012 року внесено доповнення до Регламенту Кабінету Міністрів України такого змісту: «У засіданні Кабінету Міністрів під час розгляду питань, що стосуються функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, може брати участь уповноважений представник всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування з правом дорадчого голосу»). Інформаційно-роз’яснювальна робота. За звітній період (січень - квітень 2013 року) на офіційному сайті Асоціації було розміщено понад 200 статей та новин, які висвітлюють новини місцевого самоврядування України, діяльність Асоціації та її керівних органів, діяльність членів Асоціації, новини законодавства, роз’яснення стосовно деяких нормотворчих актів. Постійно діє «Стрічка регіональних новин» до якої щодоби додається в середньому 20 посилань на новини з сайтів членів Асоціації. Користувачами сайту стало більше 30 000 осіб. За звітній період Секретаріатом Асоціації забезпечено підготовку та видання наступних інформаційних матеріалів:1.Роз’яснення стосовно застосування положень Закону України «Про доступ до публічної інформації».2.Роз’яснення стосовно діяльності архівних установ районів, надане Державною архівною службою України.3.Роз’яснення стосовно застосування положень Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції».4.Роз’яснення стосовно застосування положень Закону України «Про захист персональних даних», надане Державною службою України з питань захисту персональних даних.5.Роз’яснення стосовно плати за оренду комунального майна, надане Фондом Державного майна України. Із змістом роз’яснень можна ознайомитись на сайті Асоціації в рубриці «Роз’яснення». Участь Асоціації в консультативно-дорадчих органах Конституційна Асамблея України Участь президента Асоціації, голови Харківської обласної ради Чернова С.І. в роботі Конституційної Асамблеї України, зокрема в опрацюванні проекту Концепції змін до Конституції України в частині місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Рада регіонів при Президентові України Участь членів Правління 21 березня поточного року в засіданні Ради регіонів на якому було розглянуто проект Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в України. Радою Регіонів прийнято рішення про проведення широкої роз’яснювальної роботи щодо положень цього проекту Концепції серед органів місцевого самоврядування та територіальних громад України. Координаційна рада з питань розвитку громадянського суспільства Участь президента Асоціації, голови Харківської обласної ради Чернова С.І. в роботі Координаційної ради з питань розвитку громадянського суспільства , зокрема 19 квітня поточного року було схвалено пропозиції щодо проекту Закону «Про свободу мирних зібрань», підготовлений громадськістю, та ініційовано внести проект Закону на розгляд Верховної Ради України. На засіданні робочої групи з питань місцевої демократії та самоорганізації населення Координаційної ради з питань розвитку громадянського суспільства, яку очолює президент Асоціації Чернов С.І., 16 квітня поточного року було розглянуто наступні законопроекти: проект Закону України «Про місцевий референдум», що готується профільним Комітетом Верховної Ради України до другого читання; проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення», що готується профільним Комітетом Верховної Ради України до другого читання; проект Закону України «Про загальні збори (конференції) членів територіальної громади за місцем проживання»; проект Закону «Про органи самоорганізації населення» (нова редакція). За підсумками дискусії Робоча група ухвалила рішення підтримати ці законопроекти та рекомендувати їх до розгляду на одному з найближчих засідань Координаційної ради з питань розвитку громадянського суспільства для остаточного їх затвердження та подальшого подання у встановленому порядку на розгляд Верховної Ради України. На наступних засіданнях буде обговорено впровадження Закону України «Про громадські об’єднання», регіональних програм сприяння розвитку громадянського суспільства, Концепцію модернізації системи організаційно-правового забезпечення місцевої демократії в Україні, яка була напрацьована Комісією з питань адміністративно-територіального устрою і місцевого самоврядування Конституційної Асамблеї України. Робочі групи та інші консультативно-дорадчі органи центральних органів виконавчої влади та Комітетів Верховної Ради України Робоча група з доопрацювання проекту Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування» при Нацдержслужбі. До складу входять представники Асоціації. Робоча група з підготовки до другого читання проекту Закону «Про місцевий референдум» при профільному Комітеті Верховної Ради України. До складу входять представники Асоціації. міжнароднА діяльність асоціації У січні 2013 року Асоціацію прийнято до складу Ради Європейських Муніципалітетів та Регіонів (далі скорочено CEMR). CEMR є міжнародною неприбутковою асоціацією відповідно до французького законодавства 1901 року. Основоположними цілями CEMR є: забезпечувати, зміцнювати та захищати самостійність місцевих і регіональних влад; сприяти діяльності місцевих та регіональних органів влади, охороняти їх свободи та сприяти їх процвітанню, зокрема, шляхом розвитку міжмуніципального співробітництва; розвивати європейський дух серед місцевих і регіональних влад з метою сприяння об’єднанню європейських держав на основі самостійності цих спільнот; забезпечувати участь і представництво місцевих та регіональних влад в європейських і міжнародних організаціях; досягати створення в існуючих і майбутніх європейських інституціях асамблей/асоціацій, що представляють місцеві і регіональні влади Крім того, враховуючи міжнародні та європейські хартії та інші інструменти з питань захисту прав людини та місцевого і регіонального врядування, CEMR визначила такі завдання: впливати на європейське законодавство, зокрема шляхом забезпечення консультацій з місцевими та регіональними владами; просувати принципи доброго врядування серед своїх членів і забезпечувати участь громадян у прийнятті рішень на місцевому рівні; стимулювати обмін кращими практиками серед своїх членів; сприяти європейським місцевим і регіональним владам у розвитку міжнародного співробітництва. Засідання Правління Асоціації 24 квітня 2013 року у м. Дніпропетровську відбулося засідання Правління Асоціації, на якому було розглянуто низку важливих та актуальних питань, що стосуються діяльності органів місцевого самоврядування, діяльності Асоціації та ухвалено відповідні рішення. Головував на засіданні Правління президент Асоціації, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов. Рішення Правління Асоціації: 1. Про прийняття до Асоціації нових членів Розглянувши рішення рад про вступ до Української асоціації районних та обласних рад та у відповідності до ст. 4 Статуту Асоціації, Правління вирішило прийняти в члени Асоціації наступні ради: Гуляйпільску районну раду Запорізької області; Ренійську районну раду Одеської області; Козівську районну раду Тернопільської області; Красногвардійську районну раду Автономної Республіки Крим; Приморську районну раду Запорізької області; Чутівську районну раду Полтавської області. 2. Про зміни у складі Ревізійної комісії Асоціації Розглянувши заяву голови Макарівської районної ради Київської області Гудзя Віктора Михайловича про його добровільну відставку, як члена Ревізійної комісії Української асоціації районних та обласних рад, Правління вирішило взяти до відома заяву та припинити його повноваження як члена Ревізійної комісії Асоціації і внести дане рішення для затвердження на черговий З’їзд Асоціації.\ 3. Про внесення змін до складу Правління Асоціації З метою приведення персонального складу Правління Української асоціації районних та обласних рад у відповідність до Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування» та ст. 5.3.1. Статуту Асоціації, Правління вирішило (з подальшим внесення даного рішення для затвердження на черговий З’їзд Асоціації): 1. Вивести зі складу Правління у зв’язку з втратою статусу повноважного представника Асоціації Тессіо Олега Болеславовича (Бериславська районна рада Херсонської області) і Христюка Дмитра Вікторовича (Баришівська районна рада Київської області). 2. Вивести зі складу Правління у зв’язку з прийняттям відповідного рішення повноважних представників членів Асоціації Дехтярчука Олександра Володимировича (Дубенська районна рада Рівненської області). 3. Враховуючи пропозиції повноважних представників членів Асоціації у Донецькій, Житомирській, Київській, Рівненській та Херсонській областях, ввести до складу Правління Асоціації: Габенця Володимира Васильовича – голову Брусилівської районної ради Житомирської області; Гудзя Віктора Михайловича – голову Макарівської районної ради Київської області; Снігур Ларису Олександрівну — голову Цюрупинської районної ради Херсонської області; Хадаєва Віталія Семеновича – голову Тельманівської районної ради Донецької області; Хутиза Рустама Хамзетовича – голову Острозької районної ради Рівненської області. 4. Про досвід Дніпропетровської області щодо проектного підходу в розвитку місцевого самоврядування Заслухавши інформацію голови Дніпропетровської обласної ради, голови постійної Комісії Асоціації з питань регіонального розвитку Удода Євгена Григоровича про запровадження проектного підходу в розвитку місцевого самоврядування Дніпропетровської області, Правління вирішило взяти до відома інформацію про досвід Дніпропетровської області в запровадженні проектного підходу в розвитку місцевого самоврядування і доручено Секретаріату Асоціації, надану Дніпропетровською обласною радою інформацію про досвід Дніпропетровської області в запровадженні проектного підходу в розвитку місцевого самоврядування, розмістити на офіційному веб-сайті Асоціації для її поширення та обміну досвідом між членами УАРОР. 5. Про основні завдання Асоціації щодо забезпечення реалізації рішення Ради регіонів від 21.03.2013р. стосовно реформування місцевого самоврядування Розглянувши рішення Ради регіонів від 21.03.2013 року щодо місцевого самоврядування та соціально-економічного розвитку територій, протокольне рішення Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2013 року про схвалення Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні за результатами розгляду проекту Указу Президента України а також Доручення Прем’єр-міністра України від 12.04.2013 року з даного питання, Правління вирішило позитивно оцінити рішення Ради регіонів, яким зазначено, що реалізація державної політики у сфері сприяння розвитку місцевого самоврядування є одним з першочергових пріоритетів модернізації суспільних відносин в державі. 2. Запропонувати Верховній Раді АР Крим, обласним, районним радам взяти активну участь в реалізації рішення Ради регіонів та організувати додаткову роботу щодо: проведення широкої інформаційно-роз’яснювальної роботи серед територіальних громад щодо необхідності реформування системи місцевого самоврядування в Україні і приведення її до вимог Європейської хартії місцевого самоврядування; обговорення проекту Концепції реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні серед громад регіону, роз’яснення суті і основних напрямів Концепції; аналізу, узагальнення пропозицій що надійшли в процесі обговорення проекту Концепції та інформування Секретаріату Асоціації про результати проведеної роботи; 3. Доручити Секретаріату Асоціації узагальнити результати проведеної Верховною Радою АР Крим, обласними, районними радами роботи та наданих ними пропозицій щодо проекту Концепції. 4. Доручити Президії Асоціації розглянути узагальнені Секретаріатом Асоціації матеріали та прийняти рішення з даного питання. 5. Підтримати проект звернення Національного конгресу місцевого самоврядування України щодо неприпустимості політичних спекуляцій на тему реформи місцевого самоврядування (додається). ЗверненняКонгресу місцевих та регіональних влад України щодо неприпустимості політичних спекуляцій на тему реформи місцевого самоврядування Конгрес місцевих та регіональних влад України висловлює стурбованість заявами окремих представників вітчизняного політикуму про те, що, начебто, Концепція реформування місцевого самоврядування і територіальної організації влади в Україні написана під диктовку Президента і спрямована на подальшу централізацію влади в Україні. Ми рішуче відкидаємо ці безпідставні звинувачення і закликаємо, щоб кожний, хто бажає висловити свою позицію стосовно реформи місцевого самоврядування в Україні, уважно ознайомився із проектом Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, оприлюдненим на Інтернет-сайті Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. У проекті Концепції як принципи реформування визначено: верховенство права та законності; відкритість, прозорість та громадську участь; повсюдність місцевого самоврядування; субсидіарність; правову, організаційну та фінансову спроможність місцевого самоврядування; державну підтримку місцевого самоврядування; партнерство між державою та місцевим самоврядуванням тощо. Також маємо нагадати, що проект Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні пройшов тривалу підготовку і широке обговорення громадськості, зокрема під егідою національних асоціацій місцевого самоврядування. Пропозиції і зауваження представників усіх регіонів України були враховані й знайшли відображення в остаточній редакції проекту Концепції. Цей документ отримав високу оцінку вітчизняних й іноземних експертів, в тому числі Європейської комісії за демократію через право (Венеціанська комісія), представники якої відзначили відповідність Концепції вимогам Європейської хартії місцевого самоврядування. Проект Концепції був схвалений Конституційною Асамблеєю України і на його основі розроблено принцип внесення відповідних змін до Конституції України. Президент України Віктор Янукович неодноразово підкреслював, що пріоритетним напрямом реформування політичної системи має стати організація такої системи місцевого самоврядування, яка максимально забезпечить задоволення інтересів громадян в усіх сферах життєдіяльності. 21 березня 2013 року на засіданні Ради регіонів Віктор Янукович наголосив, що реформування місцевого самоврядування має відбуватися на засадах децентралізації владних повноважень, консолідації ресурсного забезпечення та стратегічного планування розвитку територіальних громад. Конгрес місцевих та регіональних влад України вважає неприпустимим політичні інсинуації на тему реформування місцевого самоврядування і територіальної організації влади, адже ця реформа, насамперед, потрібна не владі, а місцевим громадам та людям! Реформа, на яку українське суспільство очікувало роками, – це іспит на зрілість для всієї держави і кожного з нас. І ми впевнені, що складемо його успішно, якщо всі разом, усвідомлюючи всю повноту відповідальності, будемо працювати в громадах, роз’яснювати та сприяти реалізації реформи. Пропонуємо усім, незалежно від політичних поглядів та уподобань, долучитися до конструктивної співпраці, об’єднатися заради спільного майбутнього. Співголови Конгресу: Всеукраїнська асоціаціяорганів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад»Президент Асоціації С.І.ЧЕРНОВ Всеукраїнська асоціаціяорганів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» Президент Асоціації Ю.Г.ВІЛКУЛ Всеукраїнськаасоціація сільських та селищних радГолова Асоціації М.І.ФУРСЕНКО 6. Про проекти Законів України Розглянувши проект Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» доопрацьований робочою групою Національного агентства України з питань державної служби, та проект Закону України «Про засади державної регіональної політики» доопрацьований Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Правління вирішило взяти до відома інформацію про проведену роботу та вважати, що запропоновані проекти Законів можуть бути взяті за основу і доручено Секретаріату Асоціації узагальнити висловлені під час обговорення зауваження та пропозиції членів Правління та надіслати їх до Національного агентства України з питань державної служби та Міністерства економічного розвитку і торгівлі України відповідно (з проектами законів можна ознайомитись на веб-сайті Асоціації за адресою: http://uaror.org.ua/rishennya/pravlinnya/pro-proekti-zakoniv-ukra%D1%97ni/). 7. Про результати роботи постійних Комісій Асоціації Обговоривши діяльність постійних Комісій Української асоціації районних та обласних рад, Правління вирішило взяти до відома інформацію про проведену роботу Комісії з питань європейської інтеграції, транскордонного та міжрегіонального співробітництва а також запропонувати головам постійних Комісій: з питань регіонального розвитку; з питань бюджетної та податкової політики; з питань державного будівництва та місцевого самоврядування; з питань економічного розвитку, комунальної власності та земельних відносин; з питань містобудування та житлово-комунального господарства; з питань охорони здоров’я, спільно з Секретаріатом Асоціації організувати діяльність зазначених Комісій та визначитись з графіком засідань протягом 2013 року. 8. Про результати аналізу стану виконання місцевих бюджетів за перший квартал 2013 року та пропозиції щодо їх наповнення Заслухавши інформацію голови постійної Комісії з питань бюджетної та податкової політики Асоціації, голови Кіровоградської обласної ради Ковальчука М.М. про результати аналізу стану виконання місцевих бюджетів за перший квартал 2013 року та пропозиції щодо їх наповнення а також розглянувши пропозиції до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік, Правління вирішило інформацію про результати аналізу стану виконання місцевих бюджетів за перший квартал 2013 року взяти до відома. Правління схвалило пропозиції до Міністерства фінансів України стосовно необхідності вирішення питань місцевих бюджетів на 2013 рік, зокрема: розширити джерела формування доходів ІІ кошику обласних і районних бюджетів за рахунок плати за землю, яка на даний час зараховується до бюджетів місцевого самоврядування, передбачивши її надходження у розмірі 5% від загальної суми – до обласного бюджету та 15% — до районних бюджетів; під час внесення змін до Державного бюджету України на 2013 рік збільшити обсяг додаткової дотації з державного бюджету на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів, з метою забезпечення своєчасних та у повному обсязі розрахунків із виплати заробітної плати та за спожиті енергоносії і комунальні послуги в бюджетній сфері; внести зміни до помісячного розпису асигнувань загального фонду державного бюджет на 2013 рік у частині передбаченої місцевим бюджетам субвенції на здійснення заходів щодо соціально — економічного розвитку окремих територій; під час внесення змін до Державного бюджету України на 2013 рік передбачити кошти для погашення кредиторської заборгованості за медичний автотранспорт та медичне обладнання, що були придбані у 2012 році за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам; внести зміни до формули розподілу субвенції з державного бюджету на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах. Підтримати необхідність зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування, розширення і змістовного наповнення розділу Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік, який, відповідно до статті 33 Бюджетного кодексу України, має відображати взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами. Вважати, що проект Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік вимагає доопрацювання з врахуванням пропозицій Асоціації (пропозиції додаються). Пропозиції Української асоціації районних та обласних рад до проекту Основних напрямів бюджетної політики на 2014 рік (реєстр. № 2769 від 10.04.2013 р.) З метою врахування місцевих і регіональних інтересів при підготовці Декларації цілей та завдань Державного бюджету України на 2014 рік, необхідно розглянути та врахувати наступні пропозиції: Розділ “Взаємовідносини державного бюджету з місцевими бюджетами” доповнити пунктами наступного змісту: 1) Забезпечення в повному обсязі коштами з державного бюджету органів місцевого самоврядування для здійснення видатків на виконання делегованих повноважень. 2) Удосконалення казначейського обслуговування органів місцевого самоврядування та порядку реєстрації фінансових зобов’язань в органах Державної казначейської служби України. 3) Послідовного підвищення рівня оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування шляхом встановлення посадового окладу спеціаліста найнижчої категорії на рівні не менше двох розмірів мінімальної заробітної плати із збереженням співвідношення в посадових окладах спеціалістів більш високої категорії та керівників. 4) Поетапного списання заборгованості місцевих бюджетів за середньостроковими позиками, отриманими в минулих роках. 5) Погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання та водовідведення тарифам, що затверджувалися або погоджувалися відповідними органами влади. 6) Погашення кредиторської заборгованості органів місцевого самоврядування за здійсненими видатками, які мали фінансуватися за рахунок державних програм, у тому числі щодо здійснення комплексного протипаводкового захисту. 7) Запровадження поетапної компенсації з державного бюджету втрат доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, внаслідок наданих державою податкових пільг зі сплати земельного податку. Підвищення фінансової спроможності місцевих бюджетів можливе шляхом внесення змін до бюджетного та податкового законодавства шляхом: віднесення плати за землю до місцевих податків з наданням місцевим радам права регулювати ставки цього податку у визначених законом межах; запровадження плати за землю на рівні орендної плати для землекористувачів – власників розташованого на земельних ділянках нерухомого майна, що не мають належно оформленого права на землю, а також для землекористувачів, які мають земельні ділянки в постійному користуванні, та використовують їх для провадження господарської діяльності; включення до доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів частини податку на прибуток підприємств (крім державної та комунальної власності) в обсязі 25 %; збільшення надходжень від туристичного збору шляхом спрощення процедури оподаткування, запровадження ставок залежно від обороту (виручки) за надання послуг з тимчасового проживання, скорочення пільг; закріплення на рівні 70 % відрахування екологічного податку до бюджетів місцевого самоврядування; спрямування до місцевих бюджетів надходжень від судового збору за місцем розгляду справ, а також звільнення від сплати судового збору органів місцевого самоврядування. 8) Встановлення для регіонів річних розрахункових обсягів надходжень податку на прибуток підприємств і акцизного податку на підставі формульних розрахунків. 9) Включення до видатків, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів: для бюджетів міст обласного значення – видатків на позашкільну освіту. для обласних та районних бюджетів, а також бюджетів міст обласного значення – видатків на утримання центрів матері та дитини та центрів соціально-психологічної допомоги. 10) Врахування в місцевих бюджетах під час розрахунку видатків на охорону здоров’я: в усіх місцевих бюджетах – мінімального гарантованого рівня медикаментозного забезпечення та витрат на харчування і утримання одного хворого в день. в обласних бюджетах – цільових видатків на лікування хворих з хронічною нирковою недостатністю (методом гемодіалізу) та на утримання перинатальних центрів. 11) Затвердження в установленому порядку типових нормативів щодо мережі та чисельності працюючих в галузі “Культура і мистецтво” з урахуванням кількості населення, яке обслуговується. 12) Внесення змін до статті 103-1 Бюджетного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 07 вересня 2011 року № 972 «Деякі питання розподілу обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах», визначивши, що на формульній основі обов’язково здійснюється розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах лише до рівня бюджету Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення) бюджетів, інших бюджетів місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти. 9. Про звернення Асоціації до Кабінету Міністрів України Заслухавши інформацію постійної Комісії Асоціації з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, Правління вирішило схвалити звернення до Кабінету Міністрів України щодо відповідності вимогам чинного законодавства наказу Міністерства юстиції України від 02.04.2013 № 607/5 «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб» (додається). ЗВЕРНЕННЯ Української асоціації районних та обласних рад до Кабінету Міністрів України, щодо відповідності вимогам чинного законодавства наказу Міністерства юстиції України від 02.04.2013 № 607/5 «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб» Всупереч вимог Регламенту Кабінету Міністрів України, яким передбачено обов’язкове погодження питань, які стосуються діяльності та розвитку місцевого самоврядування з всеукраїнськими асоціаціями місцевого самоврядування Міністерством юстиції України 2 квітня 2013 року прийнято та зареєстровано наказ № 607/5 «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб», додатком до якого є Порядок взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб. Вказаний наказ та Порядок містять розбіжності з положеннями Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 703. Так, зазначений Закон до системи органів державної реєстрації прав включає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав, та структурні підрозділи територіальних органів Міністерства юстиції України, які забезпечують реалізацію його повноважень та є органами державної реєстрації прав. Згідно з Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011р. № 703, органи державної реєстрації прав – структурні підрозділи територіальних органів Мін’юсту, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру. Пунктом 1 наказу «Про заходи щодо взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб» встановлено більш широке коло органів, які можуть проводити державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і змінено процедуру проведення реєстрації, а саме — Укрдержреєстр визначено як орган державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Разом з тим, відповідно до частини сьомої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно», державна реєстрація прав власності та інших речових прав проводиться за місцем розташування об’єкта нерухомого майна в межах території, на якій діє відповідний орган державної реєстрації прав. Згідно з пунктом 2 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію права власності та інших речових прав на нерухоме майно за місцем розташування такого майна. Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Невідповідність Порядку взаємодії органів державної реєстрації прав та їх посадових осіб вимогам Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень призводить до обмеження повноважень органів місцевого самоврядування. 10. Про звернення Асоціації до Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України Заслухавши інформацію голови Чернігівської обласної ради Мельника А.І., Правління вирішило схвалити звернення до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо внесення змін: до Кодексу України «Про надра» (додається); до Типового положення «Про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 року №59» (додається). ЗВЕРНЕННЯ Української асоціації районних та обласних рад до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, щодо внесення змін до Кодексу України «Про надра» В Україні державна політика базується на принципах гарантованого першочергового забезпечення питною водою населення для забезпечення фізіологічних, санітарно-гігієнічних та побутових потреб. Разом з тим, на підприємствах житлово-комунального господарства, що здійснюють централізоване водопостачання та водовідведення, особливо в районних центрах та містах районного значення, склалась складна економічна ситуація і більшість з них працюють збитково. Однією з причин такого стану є необхідність вкладання значних коштів (за підрахунками не менш, ніж 1 млн.грн.) для отримання дозволу на користування надрами (використання підземних вод). Зокрема, на геолого-пошукові роботи — 300,0 тис. грн., затвердження запасів підземних вод (один горизонт — 150,0 тис. грн., два — 300,0 тис. грн.), розробка проекту родовища -60,0 тис. грн., експертиза проекту родовища — 15,0 тис.грн., отримання дозволу на виконання робіт з підвищеною небезпекою — 30,0 тис.грн. та на інші роботи 300-400,0 тис.грн. При цьому підприємства, які працюють в цій сфері не один десяток років, за відсутності таких дозволів автоматично стають порушниками чинного законодавства про надра і до них застосовуються штрафні санкції контролюючих служб. Суми збитків обраховуються в сотнях тисяч гривень, які стягуються в судовому порядку. Внаслідок цього підприємства стають банкрутами, оскільки місцеві бюджети також не в змозі їх фінансово підтримати. Згідно чинного законодавства питні підземні води відносяться до корисних копалин з відновлювальними запасами. Крім того, майже на всіх водозаборах відсутнє стійке зниження рівнів (формування депресійної лійки) водоносних горизонтів, що експлуатуються і до відновлення початкових рівнів в межах наданих ділянок, при припиненні водовідбору, проходить менше доби. Враховуючи це, для розв’язання даної проблеми пропонуємо частину першу статті 23 Кодексу України «Про надра», викласти в такій редакції: «Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати для своїх господарських і побутових потреб корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, підземні води для власних господарсько-побутових потреб, нецентралізованого та централізованого (крім виробництва фасованої питної води) господарсько-питного водопостачання, за умови, що в межах наданої земельної ділянки відсутнє стійке зниження рівнів водоносних горизонтів (до відновлення початкових рівнів, при припиненні водовідбору, проходить менше доби).» ЗВЕРНЕННЯ Української асоціації районних та обласних рад до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, про внесення змін до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 року № 59. Відповідно до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 року № 59, головний бухгалтер (особа, що претендує на посаду головного бухгалтера) повинен мати повну вищу освіту в галузі економіки та фінансів, стаж роботи за фахом не менш як три роки, досвід роботи на керівних посадах не менш як два роки. На сьогодні існує проблема заповнення в сільських, селищних радах посад головних бухгалтерів. Після оголошень конкурсів на заміщення цих вакантних посад, заяви від претендентів не надходять. Пошуки працівників через службу зайнятості також результатів не дають. Враховуючи зазначене, вважаємо за доцільне внести зміни до пункту 11 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 року № 59, передбачивши окремі вимоги до головного бухгалтера (особи, що претендує на посаду головного бухгалтера) бюджетної установи, яка розташована в сільській місцевості. Зокрема, пропонуємо виключити вимогу щодо наявності стажу роботи за фахом для спеціаліста, який має повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста. Такий підхід дозволить вирішити проблему забезпечення бюджетних установ сільської місцевості бухгалтерськими кадрами. Водночас, буде сприяти вирішенню загальнодержавної проблеми працевлаштування молодих спеціалістів та залучення їх до роботи в сільській місцевості. 11. Про кошторис надходжень та видатків Асоціації за 2012 рік Заслухавши інформацію Голови Секретаріату Української асоціації районних та обласних рад Андрійчука Ю.М. щодо фінансово-господарської діяльності Асоціації, Правління вирішило взяти до відома інформацію про затвердження Президією звіту щодо виконання кошторису надходжень та видатків Асоціації за 2012 рік та звернути увагу окремих рад — членів Асоціації про недотримання ними вимог п. 3, ст. 4.6.2 Статуту Асоціації, що призвело до невиконання затвердженого кошторису доходів та видатків Асоціації на суму 785,211 тис. грн., та неможливості реалізації в повному обсязі запланованих на 2012 рік заходів. 12. Про представників від УАРОР до CEMR як членів української делегації в Комітет по політичних питаннях і членських внесках України в CEMR Заслухавши інформацію Президента Української асоціації районних та обласних рад, голови Харківської обласної ради Чернова С.І. про прийняття Асоціації до CEMR та звернення CEMR щодо формування української делегації в Комітет по політичних питаннях і членських внесках України в CEMR, Правління вирішило погодити кандидатури до складу делегації в Комітет по політичних питаннях і членських внесках України в CEMR: Гончаренко Олексій Олексійович – заступник голови Одеської обласної ради; Дідух Василь Степанович – голова Тернопільської районної ради Тернопільської області; Дятлов Ігор Сергійович – голова Миколаївської обласної ради; Ковальчук Микола Михайлович – голова Кіровоградської обласної ради. Скрипченко Наталія Миколаївна – голова Томаківської районної ради Дніпропетровської області. Чернов Сергій Іванович – голова Харківської обласної ради; Правління також доручило Президії Асоціації опрацювати питання, щодо внесення змін до Кошторису Асоціації на 2013 рік та передбачити в ньому видатки на членські внески до CEMR та, у разі необхідності, вносити зміни щодо кандидатур до складу делегації в Комітет по політичних питаннях і членських внесках України в CEMR. 13. Про затвердження Плану роботи Правління та Секретаріату Асоціації на 2013 рік Розглянувши проект плану роботи Правління та Секретаріату Української асоціації районних та обласних рад на 2013 рік, Правління вирішило затвердити план роботи Правління та Секретаріату Асоціації на 2013 рік (з планом можна ознайомитись на веб-сайті Асоціації за адресою: http://uaror.org.ua/rishennya/pravlinnya/pro-zatverdzhennya-planu-roboti-pravlinnya-ta-sekretariatu-asociaci%D1%97-na-2013-rik/). Також доручено Президії Асоціації у разі необхідності вносити зміни та доповнення до плану роботи Правління та Секретаріату Асоціації на 2013 рік. 14. Про кошторис надходжень та видатків Асоціації на 2013 рік Заслухавши інформацію голови Секретаріату Української асоціації районних та обласних рад Андрійчука Ю.М. щодо кошторису надходжень та видатків Асоціації на 2013 рік, Правління вирішило взяти до відома інформацію про затвердження Президією кошторису надходжень та видатків Асоціації на 2013 рік від 23 січня 2013 року а також доручено Секретаріату та Президії Асоціації внести зміни до кошторису надходжень та видатків Асоціації на 2013 рік з врахуванням затвердженого Правлінням плану роботи Правління та Секретаріату Асоціації на 2013 рік. Крім цього Правління доручило Секретаріату Асоціації покращити взаємодію та інформування членів Асоціації про її діяльність, а також посилити контроль за станом сплати членських внесків та їх ефективним використанням. 15. Про склад делегації Української асоціації районних та обласних рад на сесію Національного конгресу місцевого самоврядування Заслухавши інформацію Президента Української асоціації районних та обласних рад, голови Харківської обласної ради Чернова С.І. про необхідність формування складу делегації Української асоціації районних та обласних рад на сесію Національного конгресу місцевого самоврядування у кількості 100 делегатів відповідно до Угоди про співпрацю і взаємодопомогу між Всеукраїнською асоціацією органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», Всеукраїнською асоціацією сільських та селищних рад та Українською асоціацією районних та обласних рад у форматі Національного конгресу місцевого самоврядування, Правління вирішило затвердити склад делегації Української асоціації районних та обласних рад на чергову сесію Національного конгресу місцевого самоврядування (із складом делегації можна ознайомитись на веб-сайті Асоціації за адресою: http://uaror.org.ua/rishennya/pravlinnya/pro-sklad-delegaci%D1%97-ukra%D1%97nsko%D1%97-asociaci%D1%97-rajonnix-ta-oblasnix-rad-na-sesiyu-nacionalnogo-kongresu-miscevogo-samovryaduvannya/ ). 16. Про Пілотну програму обміну досвідом між обласними радами на 2013 рік Заслухавши інформацію радника Української асоціації районних та обласних рад з правових питань, головного редактора газети «Місцеве самоврядування» Козіної В.В. щодо реалізації пілотної програми обміну досвідом між обласними радами на 2013 рік та затвердження організаційно-регламентуючих документів програми, Правління вирішило вважати за доцільне проведення Пілотної програми обміну досвідом між обласними радами на 2013 рік і затвердити положення пілотної програми обміну досвідом між обласними радами на 2013 рік. ПОЛОЖЕННЯ про Пілотну програму обміну досвідом між обласними радами на 2013 рік 1. Засновники та учасники Пілотна програма обміну досвідом між обласними радами на 2013 рік (далі – Програма) проводиться відповідно до рішення Правління Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування “Українська асоціація районних та обласних рад” (далі — УАРОР). Засновник Програми – УАРОР. Реалізацію Програми забезпечує Оргкомітет. Учасники Програми — обласні ради України, які виявили бажання направити своїх представників для участі у Програмі шляхом подання заявок на участь у порядку, визначеному цим документом. Представники — посадові особи місцевого самоврядування (особи, які обіймають керівні посади та спеціалісти) обласних рад, направлені для участі у Програмі обласними радами — Учасниками Програми. Оргкомітет — згідно з додатком 1 до Положення. 2. Актуальність проекту Спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст в Україні представляють районні та обласні ради. На рівні цих органів місцевого самоврядування накопичується, обробляється та аналізується інформація про загальні потреби жителів районів та областей у сфері охорони здоров'я, освіти, культури, розвитку територіальних громад тощо. Узагальнюючи інформацію про спільні проблеми та потреби мешканців районів та областей, керівники та фахівці обласних рад можуть виконувати функцію менеджерів, розробляти проекти та програми, за допомогою яких реалізуються потреби місцевого населення цілих регіонів. Водночас законодавство у сфері місцевого самоврядування потребує серйозного вдосконалення. Зокрема, є прогалини в окремих сферах права, існує проблема дублювання повноважень органів місцевого самоврядування органами виконавчої влади. Також слід відзначити, що вітчизняна система місцевого самоврядування сьогодні не задовольняє потреби суспільства. Функціонування місцевого самоврядування у значній частині територіальних громад та їх об'єднань не забезпечує створення та підтримку сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, захисту її прав, свобод та законних інтересів, надання якісних адміністративних та соціальних послуг. Це призводить до невдоволення громадян діяльністю органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб, оскарженням їх рішень, дій чи бездіяльності до суду та правоохоронних органів. Усі ці проблеми проблеми призводять до неоднозначного розуміння окремих норм права, відсутності спільного для усіх регіонів України підходу до реалізації тих чи інших повноважень органів місцевого самоврядування та єдиного порядку вирішення спірних питань. У зв'язку з цим посадові особи місцевого самоврядування притягаються до різних видів відповідальності. Реалізація програми обміну досвідом між обласними радами, зокрема керівним складом та фахівцями зазначених рад, сприятиме не лише накопиченню інформації, узагальненню та аналізу проблем, обумовлених недоліками чинного законодавства та складностями практичної реалізації окремих положень законів. Програма може стати платформою для створення єдиного інформаційного простору для керівників та спеціалістів місцевих рад вищого рівня,сприятиме поширенню позитивного досвіду, дозволить проаналізувати типові помилки, яких посадові особи місцевого самоврядування припускаються під час поточної діяльності, змоделювати варіанти правильної поведінки та покаже напрямки вдосконалення роботи. Результати Програми у подальшому можна буде поширити на всю територію України, екстраполювати на рівень районних рад. 3. Мета й завдання Мета Конкурсу: Сприяти обміну досвідом між фахівцями та особами, які займають керівні посади в органах місцевого самоврядування обласного рівня, з метою підвищення знань та професійних навичок, посилення ролі районних та обласних рад у системі місцевого самоврядування в Україні. Започаткувати платформу на якій посадові особи місцевого самоврядування районного та обласного рівня зможуть оперативно обмінюватись професійною інформацією. Завдання Конкурсу: Підвищити рівень кваліфікації та практичних навичок керівників та спеціалістів обласних рад, ознайомити їх з сучасними підходами до організації роботи та управління проектами, сприяти формуванню менеджерського підходу до вирішення завдань, поставлених перед органами місцевого самоврядування. Сприяти розширенню ділових зв'язків посадових осіб місцевого самоврядування з колегами з інших регіонів для покращення взаємодії місцевих рад з територіальними громадами, місцевими органами виконавчої влади, органами та посадовими особами місцевого самоврядування. 4. Умови реалізації Програми 4.1. У Програмі можуть прийняти участь керівники структурних підрозділів та спеціалісти обласних рад, які спеціалізуються з наступних питань: 4.1.1. організаційно-правова та кадрова робота (особливо важливий напрямок — підготовка пленарних засідань сесій рад, організація діяльності депутатських комісій та фракцій, робота з депутатським корпусом); 4.1.2. управління спільним майном територіальних громад; 4.1.3. розробка та супровід програм, проектів та заходів, які фінансуються з місцевих бюджетів, залучення коштів для реалізації місцевих та регіональних програм (робота з іноземними донорами, державними та регіональними фондами, благодійними організаціями тощо); 4.1.4. взаємодія з громадськістю та висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування у ЗМІ. 4.2. Програма реалізується у другому півріччі 2013 року. Термін проведення виїзних навчань — з серпня по грудень 2013 року. 4.3. Програма складатиметься з чотирьох блоків, поділених за тематикою згідно з Орієнтовним графіком проведення семінарів (додаток 2 до Положення). Програма кожного семінару та точний час проведення виїзних навчань визначаються Оргкомітетом і доводяться до кожної обласної ради шляхом направлення повідомлення, а також шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті УАРОР не пізніше, ніж за 1 місяць до початку кожного навчального блоку. 4.4. Для участі у програмі відповідна обласна рада — Учасниця Програми подає секретарю Оргкомітету заявку встановленого зразка (додаток 3 до Положення), у якій зазначаються найменування посади, ПІБ представника (представників), яких відповідна обласна рада делегує для участі у Програмі. Заявка подається у електронному вигляді за адресою: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. у форматі “doc” або “jpeg”. Кінцеві строки подання заявок визначаються Оргкомітетом та доводяться до кожної обласної ради шляхом направлення повідомлення, а також шляхом оприлюднення відповідних рішень на офіційному веб-сайті УАРОР. 4.5. Для участі у одному блоці навчань (одному виїзному семінарі) обласна рада — Учасниця Програми може направити не більше 2 (двох) представників. 4.6. Витрати на проїзд та проживання Представників, обумовлені участю у виїзних навчаннях, а також добові сплачуються за рахунок коштів обласної ради — Учасниці Програми, яка делегувала цих Представників для участі у Програмі. 4.7. Формат проведення окремих заходів Програми та інші питання реалізації Програми визначаються Оргкомітетом, а за необхідності погоджуються з членами Правління УАРОР шляхом проведення опитування.